در زمان هاي قديم، به دليل اينكه انسان ها غذا را در زمان كمي بعد از تهيه آن مصرف مي كردند، نياز به بسته بندي براي جابجايي يا ذخيره آن كمتر احساس مي شد، ولي به تدريج با افزايش جمعيت و گسترش شهرنشيني، امكان اينكه افراد غذا و مايحتاج خود را روزانه تهيه كرده و مصرف كنند، از بين رفت و در بسياري از موارد محصولات مصرفي در شهر يا كشوري تهيه شده و براي مصرف به مناطق ديگر جابجا مي شود، ولي جابجايي آسان و سالم محصولات در كنار حفظ كيفيت آن، نيازمند بسته بندي مناسب است.
از طرفي با صنعتي شدن جوامع و افزايش رقابت بين بنگاه هاي اقتصادي، اهميت صنعت بسته بندي بيش از پيش آشكار شده و بنگاه هاي اقتصادي به اين نكته پي بردند كه بسته بندي مناسب مي تواند ابزاري براي افزايش قابليت رقابت پذيري آن ها در بازار باشد و ميتوان با تغيير تكنيك ها و روش هاي بسته بندي، از آن به عنوان يكي از راههاي كاهش هزينه هاي توليد، ذخيره سازي و توزيع استفاد كرد و در اين راستا از علومي مانند هنر و روانشناسي هم در راستاي بسته بندي مناسب، شكيل و مطلوب مشتري كمك گرفته مي شود.
همانگونه كه شاهد هستيم كشورهاي توسعه يافته با سرمايه گذاري در اين صنعت، ضمن داشتن بسته بندي هاي مناسب و افزايش ايمني و سلامت محصولات، به ايجاد ارزش افزوده و افزايش قابليت رقابت پذيري محصولات در بازارهاي داخلي و خارجي كمك كرده اند.
- یکشنبه ۱۰ فروردین ۹۹ ۱۶:۲۵ ۵ بازديد
- ۰ نظر